Pro přípravu prodeje nemovitosti je potřeba několik základních kroků.
1. Příprava samotné nemovitosti
• Pokud prodáváte starší automobil, přejete si za něj dostat co nejvyšší cenu. Vždy přinejmenším projedete myčkou, vyleštíte lak, vyluxujete, koupíte nové koberečky a navoníte příjemnou vůní.
• Zde prodáváme nemovitost za několikanásobnou cenu staršího automobilu. Ale pokud prodáváme několik let obývanou nemovitost, je pro dosažení vyšší ceny potřeba něco udělat.
• S tím Vám poradí naši makléři, kteří vědí, jak klienti reagují jak na pozitivní, tak na negativní věci, které se nacházejí ve Vaší nemovitosti.
• Doporučí, jak nemovitost vylepšit, popřípadě zajistí „Homestaging“ – profesionální příprava nemovitosti na prodej
• Kvalitní nafocení a prezentace nemovitosti je první, co klient vidí a pokud nezaujme kvalitní marketing, nemůže zaujmout ani makléř, jako dobrý obchodník.
• Dále informují o pozitivech, která se musí dobře odprezentovat (nemovitost s krásným výhledem nebudu prezentovat v podvečerních hodinách atd.).
• Navrhnutí optimální prezentace, jak na serverech, tak v dané lokalitě. Reklamní bannery, velmi často totiž kupují nemovitost lidé z dané lokality.
2. Příprava podkladů potřebných k prodeji
• LV- list vlastnictví, prokazující že jste vlastníkem nemovitosti, kterou má nabízet k prodeji.
• Kontrola LV zjistí, zda nejsou na nemovitosti právní vady, které je potřeba v průběhu prodeje řešit (zástavy banky atd.), nebo zda tu není omezení nakládání s nemovitostí (exekuce, věcná břemena atd.) které je potřeba řešit před započetím prodeje. S jejich řešením Vám zase pomohou naši makléři.
• Nabývací titul – jedná se o smlouvu, kterou jste nabyli vlastnictví k dané nemovitosti, ( Kupní smlouva, Darovací smlouva Dědictví atd.)
• Rozpis služeb – v případě prodeje bytu, nebo domu je potřeba znát náklady na provoz nemovitosti.
• PENB – průkaz energetické náročnosti budovy. Pokud tento průkaz nemáte, je potřeba jej zajistit. U bytu v bytovém domě stačí zažádat SVJ nebo Družstvo o jeho zaslání. Jsou však výjimky, kdy PENB není potřeba. V tomto případě se ale Vaše nemovitost bude nabízet v energetické třídě „G“ nejméně úsporná.
• V případě prodeje domu je dobré mít kolaudační rozhodnutí. A to z důvodu kontroly, zda není postaveno či přistaveno něco bez vědomí Stavebního úřadu.
• Vyúčtování nákladů na provoz nemovitosti, u bytů se jedná o rozpis záloh zasílaný buď SVJ nebo firmou, která zajišťuje správu nemovitosti. U RD soupis všech záloh, vyúčtování od dodavatelů a popřípadě faktur.
• Každá nemovitost má svá specifika a ta řešíme operativně. Problémové věci vždy se specialisty, ať již s našimi právníky, techniky, stavbaři atd, dle potřeb.
Pro přípravu prodeje nemovitosti je potřeba několik základních kroků.
1. Příprava samotné nemovitosti
• Pokud prodáváte starší automobil, přejete si za něj dostat co nejvyšší cenu. Vždy přinejmenším projedete myčkou, vyleštíte lak, vyluxujete, koupíte nové koberečky a navoníte příjemnou vůní.
• Zde prodáváme nemovitost za několikanásobnou cenu staršího automobilu. Ale pokud prodáváme několik let obývanou nemovitost, je pro dosažení vyšší ceny potřeba něco udělat.
• S tím Vám poradí naši makléři, kteří vědí, jak klienti reagují jak na pozitivní, tak na negativní věci, které se nacházejí ve Vaší nemovitosti.
• Doporučí, jak nemovitost vylepšit, popřípadě zajistí „Homestaging“ – profesionální příprava nemovitosti na prodej • Kvalitní nafocení a prezentace nemovitosti je první, co klient vidí a pokud nezaujme kvalitní marketing, nemůže zaujmout ani makléř, jako dobrý obchodník.
• Dále informují o pozitivech, která se musí dobře odprezentovat (nemovitost s krásným výhledem nebudu prezentovat v podvečerních hodinách atd.).
• Navrhnutí optimální prezentace, jak na serverech, tak v dané lokalitě. Reklamní bannery, velmi často totiž kupují nemovitost lidé z dané lokality.
2. Příprava podkladů potřebných k prodeji
• LV- list vlastnictví, prokazující že jste vlastníkem nemovitosti, kterou má nabízet k prodeji.
• Kontrola LV zjistí, zda nejsou na nemovitosti právní vady, které je potřeba v průběhu prodeje řešit (zástavy banky atd.), nebo zda tu není omezení nakládání s nemovitostí (exekuce, věcná břemena atd.) které je potřeba řešit před započetím prodeje. S jejich řešením Vám zase pomohou naši makléři.
• Nabývací titul – jedná se o smlouvu, kterou jste nabyli vlastnictví k dané nemovitosti, ( Kupní smlouva, Darovací smlouva Dědictví atd.)
• Rozpis služeb – v případě prodeje bytu, nebo domu je potřeba znát náklady na provoz nemovitosti.
• PENB – průkaz energetické náročnosti budovy. Pokud tento průkaz nemáte, je potřeba jej zajistit. U bytu v bytovém domě stačí zažádat SVJ nebo Družstvo o jeho zaslání. Jsou však výjimky, kdy PENB není potřeba. V tomto případě se ale Vaše nemovitost bude nabízet v energetické třídě „G“ nejméně úsporná.
• V případě prodeje domu je dobré mít kolaudační rozhodnutí. A to z důvodu kontroly, zda není postaveno či přistaveno něco bez vědomí Stavebního úřadu.
• Vyúčtování nákladů na provoz nemovitosti, u bytů se jedná o rozpis záloh zasílaný buď SVJ nebo firmou, která zajišťuje správu nemovitosti. U RD soupis všech záloh, vyúčtování od dodavatelů a popřípadě faktur.
• Každá nemovitost má svá specifika a ta řešíme operativně. Problémové věci vždy se specialisty, ať již s našimi právníky, techniky, stavbaři atd, dle potřeb.
Pro přípravu prodeje nemovitosti je potřeba několik základních kroků.
1. Příprava samotné nemovitosti
• Pokud prodáváte starší automobil, přejete si za něj dostat co nejvyšší cenu. Vždy přinejmenším projedete myčkou, vyleštíte lak, vyluxujete, koupíte nové koberečky a navoníte příjemnou vůní.
• Zde prodáváme nemovitost za několikanásobnou cenu staršího automobilu. Ale pokud prodáváme několik let obývanou nemovitost, je pro dosažení vyšší ceny potřeba něco udělat.
• S tím Vám poradí naši makléři, kteří vědí, jak klienti reagují jak na pozitivní, tak na negativní věci, které se nacházejí ve Vaší nemovitosti.
• Doporučí, jak nemovitost vylepšit, popřípadě zajistí „Homestaging“ – profesionální příprava nemovitosti na prodej • Kvalitní nafocení a prezentace nemovitosti je první, co klient vidí a pokud nezaujme kvalitní marketing, nemůže zaujmout ani makléř, jako dobrý obchodník.
• Dále informují o pozitivech, která se musí dobře odprezentovat (nemovitost s krásným výhledem nebudu prezentovat v podvečerních hodinách atd.).
• Navrhnutí optimální prezentace, jak na serverech, tak v dané lokalitě. Reklamní bannery, velmi často totiž kupují nemovitost lidé z dané lokality.
• LV- list vlastnictví, prokazující že jste vlastníkem nemovitosti, kterou má nabízet k prodeji.
• Kontrola LV zjistí, zda nejsou na nemovitosti právní vady, které je potřeba v průběhu prodeje řešit (zástavy banky atd.), nebo zda tu není omezení nakládání s nemovitostí (exekuce, věcná břemena atd.) které je potřeba řešit před započetím prodeje. S jejich řešením Vám zase pomohou naši makléři.
• Nabývací titul – jedná se o smlouvu, kterou jste nabyli vlastnictví k dané nemovitosti, ( Kupní smlouva, Darovací smlouva Dědictví atd.)
• Rozpis služeb – v případě prodeje bytu, nebo domu je potřeba znát náklady na provoz nemovitosti.
• PENB – průkaz energetické náročnosti budovy. Pokud tento průkaz nemáte, je potřeba jej zajistit. U bytu v bytovém domě stačí zažádat SVJ nebo Družstvo o jeho zaslání. Jsou však výjimky, kdy PENB není potřeba. V tomto případě se ale Vaše nemovitost bude nabízet v energetické třídě „G“ nejméně úsporná.
• V případě prodeje domu je dobré mít kolaudační rozhodnutí. A to z důvodu kontroly, zda není postaveno či přistaveno něco bez vědomí Stavebního úřadu.
• Vyúčtování nákladů na provoz nemovitosti, u bytů se jedná o rozpis záloh zasílaný buď SVJ nebo firmou, která zajišťuje správu nemovitosti. U RD soupis všech záloh, vyúčtování od dodavatelů a popřípadě faktur.
• Každá nemovitost má svá specifika a ta řešíme operativně. Problémové věci vždy se specialisty, ať již s našimi právníky, techniky, stavbaři atd, dle potřeb.
2. Příprava podkladů potřebných k prodeji
Pro přípravu prodeje nemovitosti je potřeba několik základních kroků.
1. Příprava samotné nemovitosti
• Pokud prodáváte starší automobil, přejete si za něj dostat co nejvyšší cenu. Vždy přinejmenším projedete myčkou, vyleštíte lak, vyluxujete, koupíte nové koberečky a navoníte příjemnou vůní.
• Zde prodáváme nemovitost za několikanásobnou cenu ojetého automobilu. Ale většinou prodáváme několik let obývanou nemovitost. Co je tedy potřeba udělat?
• S tím Vám poradí naši makléři, kteří vědí, jak klienti reagují jak na pozitivní, tak na negativní věci, které se nacházejí ve Vaší nemovitosti.
• Doporučí, jak nemovitost vylepšit, popřípadě zajistí „Homestaging“ – profesionální příprava nemovitosti na prodej • Kvalitní nafocení a prezentace nemovitosti je první, co klient vidí a pokud nezaujme kvalitní marketing, nemůže zaujmout ani makléř, jako dobrý obchodník.
• Dále informují o pozitivech, která se musí dobře od prezentovat (nemovitost s krásným výhledem nebudu prezentovat v podvečerních hodinách atd.).
• Navrhnutí optimální prezentace, jak na serverech, tak v dané lokalitě. Reklamní bannery, velmi často totiž kupují nemovitost lidé z dané lokality.
2. Příprava podkladů potřebných k prodeji
• LV- list vlastnictví, prokazující že jste vlastníkem nemovitosti, kterou má nabízet k prodeji.
• Kontrola LV zjistí, zda nejsou na nemovitosti právní vady, které je potřeba v průběhu prodeje řešit (zástavy banky atd.), nebo zda tu není omezení nakládání s nemovitostí (exekuce, věcná břemena atd.) které je potřeba řešit před započetím prodeje. S jejich řešením Vám zase pomohou naši makléři.
• Nabývací titul – jedná se o smlouvu, kterou jste nabyli vlastnictví k dané nemovitosti, ( Kupní smlouva, Darovací smlouva Dědictví atd.)
• Rozpis služeb – v případě prodeje bytu, nebo domu je potřeba znát náklady na provoz nemovitosti.
• PENB – průkaz energetické náročnosti budovy. Pokud tento průkaz nemáte, je potřeba jej zajistit. U bytu v bytovém domě stačí zažádat SVJ nebo Družstvo o jeho zaslání. Jsou však výjimky, kdy PENB není potřeba. V tomto případě se ale Vaše nemovitost bude nabízet v energetické třídě „G“ nejméně úsporná.
• V případě prodeje domu je dobré mít kolaudační rozhodnutí. A to z důvodu kontroly, zda není postaveno či přistaveno něco bez vědomí Stavebního úřadu.
• Vyúčtování nákladů na provoz nemovitosti, u bytů se jedná o rozpis záloh zasílaný buď SVJ nebo firmou, která zajišťuje správu nemovitosti. U RD soupis všech záloh, vyúčtování od dodavatelů a popřípadě faktur.
• Každá nemovitost má svá specifika a ta řešíme operativně. Problémové věci vždy se specialisty, ať již s našimi právníky, techniky, stavbaři atd, dle potřeb.